Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej w grupie niebieskiej
kwiecień 2025r.
1. W świecie książek.
2. Kto nam pomoże?
3. Od kurnika do świątecznego koszyka.
4. Dbamy o naszą planetę.
• Zapoznanie z zasadami prawidłowego korzystania z książek i biblioteki, kształtowanie nawyku odkładania książek na półkę i szanowania ich.
• Kształtowanie umiejętności właściwego korzystania z biblioteki i zachowania w księgarni.
• Doskonalenie rozumienia cech wielkościowych,rozwijanie umiejętności przeliczania.
• Zapoznanie z procesem książek.
• Poznawanie nowych piosenek.
• Rozwijanie słuchu.
• Doskonalenie umiejętności autoprezentacji.
• Stymulowanie zmysłów.
• Wdrażanie do pracy zespołowej.
• Utrwalenie pojęcia globus.
• Kształtowanie nawyku segregowania śmieci oraz oszczędzania wody i energii.
• Budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę.
• Kształtowanie zachowań proekologicznych.
• Zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody.
• Rozwijanie motoryki małej.
• Kształtowanie postawy nie wyrzucaj – wykorzystaj.
• Uwrażliwienie na otaczającą przyrodę.
• Umiejętność rozpoznawania własnych emocji.
• Poznajemy tradycje wielkanocne.
• Wykonujemy dekoracje świąteczne, ozdoby wielkanocne.
• Doskonalenie umiejętności dzielenia na sylaby.
• Kształtowanie umiejętności określenia odległości: bliżej i dalej.
• Wyjaśnienie znaczenia określeń: wysoko, nisko, głęboko.
• Kształtowanie umiejętności określenia położenia: nad, na, ponad.
• Poznawanie piosenek, rozwijanie słuchu muzycznego.
• Zachęcanie do aktywności, zabawy i współpracy w grupie.
• Rozwijanie kreatywności i wyobraźni.
• Kształtowanie postawy otwartej i gotowej do uczestnictwa w kulturze.
• Zapoznanie z rożnymi zjawiskami atmosferycznymi.
• Doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych.
• Kształtowanie orientacji w przestrzeni.
• Rozpoznawanie rzeczy dotykiem, rozpoznawanie kolorów.
• Zapoznanie z sytuacjami wymagającymi interwencji służb ratunkowych.
• Poznanie nazw zawodów z zakresu służb ratunkowych.
• Zapoznanie z zawodem strażaka, podstawowym wyposażeniem strażaka i numerem alarmowym 112.
• Poznanie pracy policjanta.
• Zaznajomienie z praca lekarza i pielęgniarki.
• Ćwiczenie umiejętności wzywania pomocy na wypadek pożaru.
• Budowanie wiedzy o świecie.
• Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.
• Doskonalenie umiejętności klasyfikowania.
• Rozwijanie fantazji muzycznej.
• Kształtowanie słuchu i umiejętności słuchania muzyki.
• Wykorzystywanie zabaw polisensorycznych do podnoszenia świadomości własnego „ja”.
• Zgodne uczestniczenie w zabawach.
• Doskonalenie sprawności i koordynacji ruchowej.
• Doskonalenie umiejętności społeczno-emocjonalnych.
• Uwrażliwianie się na dźwięki otoczenia.
• Rozwijanie umiejętności zmysłowego poznawania świata.