Plan pracy

PLAN PRACY- LISTOPAD – GRUPA NIEBIESKA

                                     

TYDZIEŃ 1 : POLSKA – NASZA OJCZYZNA

Narodowe Święto Niepodległości – 11 listopada

Cele:

  • Rozwijanie poczucia tożsamości narodowej i znajomości symboli Polski.
  • Poznawanie barw narodowych i flagi.
  • Wzmacnianie dumy z bycia Polakiem.
  • Ćwiczenie umiejętności słuchania muzyki i reagowania ruchem.

Propozycje zajęć:

  • Zajęcia wprowadzające: pokaz flagi, godła, słuchanie fragmentu hymnu (stojąc, w ciszy).
  • Plastyka: „Biało-czerwone serce” – wyklejanie serca z bibuły lub waty.
  • Rytmika: marsz przy muzyce wojskowej – ćwiczenia orientacji w przestrzeni.
  • Zabawa dydaktyczna: „Kolory Polski” – wyszukiwanie przedmiotów w sali o barwach białej i czerwonej.
  • Zajęcia sensoryczne: dotykowe poznawanie symboli Polski (flaga z filcu, godło z wypukłym orłem).
  • Zajęcia muzyczno-ruchowe: piosenka „Jesteśmy Polką i Polakiem” (z prostymi gestami).
  • Uroczystość grupowa : mini-apel z odśpiewaniem hymnu, wręczeniem „kotylionów”.

TYDZIEŃ 2 : JESIENNE SKARBY PRZYRODY

Cele:

  • Poznawanie zjawisk przyrody późną jesienią.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej, dotykowej, słuchowej.
  • Rozwijanie mowy i nazywanie przedmiotów z otoczenia (liść, kasztan, żołądź, wiewiórka).
  • Ćwiczenie małej motoryki i koncentracji uwagi.

Propozycje zajęć:

  • Spacer / obserwacja przyrody: zbieranie liści i kasztanów, rozmowa o pogodzie.
  • Zabawa badawcza: „Co szeleści?” – porównywanie dźwięków suchych liści, szyszek.
  • Plastyka: „Jesienny bukiet” – przyklejanie liści na kartce, ozdabianie plasteliną.
  • Zabawa ruchowa: „Taniec liści” – naśladowanie ruchów spadających liści przy muzyce.
  • Zajęcia językowe: układanie prostych zdań: „To liść. Liść spada.”

TYDZIEŃ 3 : KOLORY, KSZTAŁTY I LICZBY

Cele:

  • Utrwalanie znajomości kolorów i kształtów.
  • Wstęp do liczenia (1–3, dla chętnych do 5).
  • Rozwijanie logicznego myślenia poprzez manipulację przedmiotami.
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo - ruchowej.

Propozycje zajęć:

  • Zabawy klasyfikacyjne: sortowanie guzików, klocków wg koloru.
  • Plastyka: „Kolorowy świat figur” – wyklejanie obrazków z kół, kwadratów, trójkątów.
  • Zabawa ruchowa: „Znajdź kolor!” – dzieci biegną do przedmiotów w wybranym kolorze.
  • Zajęcia matematyczne: liczenie elementów: „Ile jabłek widzisz?”.
  • Zabawa z muzyką: rytmiczne podskoki i klaskanie – przeliczanie dźwięków.

TYDZIEŃ 4 : ANDRZEJKI – ZWYCZAJE LUDOWE

Cele:

  • Poznawanie tradycji ludowych i zwyczajów andrzejkowych.
  • Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej.
  • Wzmacnianie pozytywnych emocji i poczucia przynależności.

Propozycje zajęć:

  • Rozmowa: „Co to są wróżby?” – dostosowana do wieku i poziomu rozumienia dzieci.
  • Zabawa ruchowa: „Magiczna kula” – przekazywanie piłki w rytm muzyki (kto trzyma, odpowiada na proste pytanie np. „co lubisz?”).
  • Zajęcia plastyczne: „Kapelusz czarodzieja” – ozdabianie papierowych kapeluszy brokatem i naklejkami.
  • Zabawa sensoryczna: „Tajemniczy worek” – odgadywanie dotykiem przedmiotów.
  • Andrzejkowa zabawa grupowa (29.11): zabawy ruchowe przy muzyce, lanie wosku w uproszczonej formie (np. plastelina w wodzie), wspólne śpiewanie.

OBSZARY ROZWOJU WG PROGRAMU „DRUŻYNA MARZEŃ”

W każdym tygodniu realizowane są cele z następujących obszarów:

  • Społeczno-emocjonalny: współpraca, empatia, samoświadomość.
  • Poznawczy: poznawanie świata, symboli, przyrody, matematyki.
  • Językowy: rozwijanie słownictwa czynnego, komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
  • Fizyczny i zdrowotny: ruch, motoryka duża i mała, rytm.
  • Artystyczny: ekspresja plastyczna, muzyczna, teatralna.

Kontakt

Przedszkole Specjalne
nr 393 w Warszawie

ul. Puławska 97
02-595 Warszawa

tel.: (22) 646 50 16

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.