Grupa zielona
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
wrzesień 2025r.
- „Ja w przedszkolu...”.
- „Moje przedszkole”.
- „Jestem bezpieczny na drodze...”.
- . „Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie...”.
- Zapoznanie z salą przedszkolną i z zabawkami, miejscem do pracy, zabawy
i odpoczynku.
- Zapoznanie z dziećmi, zabawy integracyjne - wyrabianie tożsamości przedszkolnej.
- Wspólne urządzanie kącików zabaw; tematyczne porządkowanie zabawek
i ustalanie dla nich stałych miejsc.
- Stworzenie z dziećmi kodeksu zachowań akceptowanych w grupie.
- Wyrabianie umiejętności i przyzwyczajenie do czynności samoobsługowych (w miarę możliwości dziecka – praca indywidualna i w grupie).
- Wdrażanie do współdziałania i współpracy w grupie poprzez zabawę oraz wspólne wykonywanie zadań.
- Zajęcia w szatni i w łazience – samodzielne odszukiwanie swoich półeczek, ręczników i wieszaków; prawidłowe korzystanie z urządzeń sanitarnych.
- Kształtowanie nawyku częstego mycia rąk.
- Kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych.
- Poznawanie zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego i ich przestrzegania.
- Nauka rozumienia struktury dnia i zdarzeń. Układanie planu dnia.
- Doskonalenie procesów spostrzegania, porównywania, analizowania
i klasyfikowana elementów otaczającego środowiska i ilustracji.
- Wprowadzenie nowych piktogramów i symboli z zakresu komunikacji alternatywnej.
- Posługiwanie się liczebnikami głównymi w zakresie 1-3.
- Budzenie zainteresowania przyrodą, zapoznanie z charakterystycznymi zmianami zachodzącymi w przyrodzie w zależności od pory roku.
- Rozwijanie umiejętności określania pogody – nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących różnym porom roku, określanie aktualnych stanów pogody.
- Doskonalenie sprawności manualnej.
- Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Wyrażanie własnych doznań w formie prac plastycznych.
- Rozwijanie inicjatywy własnej i chęci podejmowania zadań.
- Włączanie dzieci do planowania własnej aktywności w czasie wolnym od zajęć.
- Wdrażanie do samodzielnego jedzenia i picia oraz kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania się przy stole.