Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
w grupie zielonej
KWIECIEŃ 2025
1. Kto nam pomoże?
2. Na wiosennej łące.
3. Od kurnika do świątecznego koszyka.
4. Dbamy o naszą planetę.
• zapoznanie z sytuacjami wymagającymi interwencji służb ratunkowych, poznanie nazw zawodów z zakresu służb ratunkowych i numeru alarmowego 112, kształtowanie umiejętności odpowiadania na pytania, rozwijanie sprawności ruchowej, budowanie zaufania do innych, doskonalenie współdziałania w grupie
• poznawanie zadań policjantów, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego, rozwijanie słuchu muzycznego, doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat, wdrażanie do respektowania powszechnie przyjętych praw
• poszerzenie i utrwalenie wiadomości na temat pracy strażaka, kształtowanie umiejętności układania i kontynuowania rytmów, rozwijanie twórczej ekspresji ruchowej i plastycznej, doskonalenie umiejętności współdziałania z innymi podczas zabaw i wykonywania zadań
• zdobycie informacji o pracy lekarzy, pielęgniarek i ratowników medycznych, nauka rozpoznawania sytuacji, w których wzywa się pogotowie, ćwiczenie umiejętności wzywania pomocy.
• poznanie wyglądu i nazw wiosennych kwiatów, wzbogacenie zasobu słownictwa o pojęcie (rośliny) pod ochroną, rozwijanie sprawności ruchowej, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania, uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody;
• zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt (w tym owadów) żyjących na łące, rozwijanie umiejętności słuchania utworów literackich oraz odpowiadania na pytania, uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, rozbudzanie wyobraźni;
• utrwalenie wiedzy o warunkach niezbędnych do życia i wzrostu roślin, poszerzanie zasobu słownictwa o nazwy wiosennych kwiatów, doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności elementów zbiorów, kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi, usprawnianie aparatu;
• poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą, rozwijanie wiedzy na temat działania gospodarstwa wiejskiego, pracy gospodarza (rolnika), utrwalenie znajomości nazw zwierząt hodowlanych i budynków będących częścią gospodarstwa, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta hodowlane;
• kształtowanie słuchu fonematycznego, wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie postawy odpowiedzialności wynikającej z posiadania zwierząt;
• utrwalenie wiedzy dotyczącej tematu tygodnia, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, zachęcanie do kultywowania tradycji wielkanocnych;
• poznanie pojęć globus, ekolog, ekologia, rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie zachowań proekologicznych, budowanie poczucia odpowiedzialności za dobro planety, doskonalenie umiejętności współpracy podczas wykonywania pracy grupowej,
• wprowadzenie pojęć: kompost, wysypisko, sortownia śmieci, poznanie podstawowych zasad dotyczących segregacji śmieci, kształtowanie praktycznej umiejętności segregowania śmieci, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, rozwijanie postawy proekologicznej,
• wprowadzenie pojęcia recykling i zapoznanie z jego symbolem, rozwijanie wrażliwości dotykowej i węchowej, doskonalenie sprawności ruchowej, rozwijanie wyobraźni, kreatywności, kształtowanie postawy odpowiedzialności za przyrodę;