Grupa żółta
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
listopad 2025r.

- MAŁA I DUŻA OJCZYZNA
- W ŚWIECIE WYOBRAŹNI
- PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
- NASZE CIAŁO
- Poznanie pojęć: mapa, Polska, poszerzanie słownika o pojęcia związane z Polską.
- Kształtowanie słuchu fonematycznego.
- Poszerzenie wiedzy o wyglądzie miast, dbałość o bezpieczeństwo swoje i innych, rozwijanie odpowiedzialności, poznanie niektórych liczebników porządkowych.
- Zapoznanie z krajobrazem miasta i wsi, rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu muzycznego.
- Rozpoznawanie i nazywanie niektórych symboli narodowych.
- Kształtowanie postaw ogólnie akceptowanych w odniesieniu do symboli narodowych.
- Doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli gestem, kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania 1-4.
- Poznanie rożnych sposobów ekspresji muzycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej, ćwiczenie orientacji przestrzennej, zabawa rożnymi brzmieniami, rozwijanie wrażliwości sensorycznej.
- Poszerzenie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę.
- Poznanie podstawowych wiadomości na temat niedźwiedzia i innych leśnych zwierząt.
- Poznanie jeża i jego przygotowań do snu zimowego, utrwalanie wiadomości na temat wiewiórki.
- Poznanie części ciała.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji.
- Zachęcanie do uważnego obserwowania swojego ciała.
- Poznanie nazw rożnych aktywności fizycznych.
- Poznanie wybranych zasad zdrowego odżywiania.
- Wprowadzenie nowych symboli z zakresu komunikacji alternatywnej.
- Stwarzanie sytuacji sprzyjających swobodnym wypowiedziom na podstawie (komunikacja AAC)
- Bogacenie czynnego słownika dziecka w związku z poznawaniem otaczającego środowiska: poszerzanie zasobu pojęć ogólnych, używanie określeń charakteryzujących zmiany zachodzące w przyrodzie, w pogodzie.
- Doskonalenie procesów spostrzegania, porównywania, analizowania i klasyfikowania elementów otaczającego środowiska i ilustracji.
- Spacery po parku – obserwacja bezpośrednich zmian zachodzących w przyrodzie. Zbieranie materiału przyrodniczego.
- Rozwijanie umiejętności określania pogody – nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących rożnym porom roku, określanie aktualnych stanów pogody.
- Wyrażanie własnych doznań w formie prac plastycznych.
- Nauka rozumienia struktury dnia i zdarzeń.
- Posługiwanie się nazwami dni tygodnia z zachowaniem kolejności oraz nazywanie aktualnej pory roku.
- Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad zgodnego funkcjonowania w grupie przedszkolnej.
- Wdrażanie do współdziałania i współpracy w grupie poprzez zabawę oraz wspólne wykonywanie zadań.
- Wyrabianie umiejętności i przyzwyczajanie do czynności samoobsługowych (w miarę możliwości dziecka – praca indywidualna i w grupie).
- Rozwijanie inicjatywy własnej i chęci podejmowania zadań.



