Plan pracy

Grupa żółta

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

listopad 2025r.

  1. MAŁA I DUŻA OJCZYZNA
  2. W ŚWIECIE WYOBRAŹNI
  3. PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
  4. NASZE CIAŁO

 

  • Poznanie pojęć: mapa, Polska, poszerzanie słownika o pojęcia związane z Polską.
  • Kształtowanie słuchu fonematycznego.
  • Poszerzenie wiedzy o wyglądzie miast, dbałość o bezpieczeństwo swoje i innych, rozwijanie odpowiedzialności, poznanie niektórych liczebników porządkowych.
  • Zapoznanie z krajobrazem miasta i wsi, rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu muzycznego.
  • Rozpoznawanie i nazywanie niektórych symboli narodowych.
  • Kształtowanie postaw ogólnie akceptowanych w odniesieniu do symboli narodowych.
  • Doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli gestem, kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania 1-4.
  • Poznanie rożnych sposobów ekspresji muzycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej, ćwiczenie orientacji przestrzennej, zabawa rożnymi brzmieniami, rozwijanie wrażliwości sensorycznej.
  • Poszerzenie wiedzy na temat ptaków i ich nawyków żywieniowych, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę.
  • Poznanie podstawowych wiadomości na temat niedźwiedzia i innych leśnych zwierząt.
  • Poznanie jeża i jego przygotowań do snu zimowego, utrwalanie wiadomości na temat wiewiórki.
  • Poznanie części ciała.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji.
  • Zachęcanie do uważnego obserwowania swojego ciała.
  • Poznanie nazw rożnych aktywności fizycznych.
  • Poznanie wybranych zasad zdrowego odżywiania.
  • Wprowadzenie nowych symboli z zakresu komunikacji alternatywnej.
  • Stwarzanie sytuacji sprzyjających swobodnym wypowiedziom na podstawie (komunikacja AAC)
  • Bogacenie czynnego słownika dziecka w związku z poznawaniem otaczającego środowiska: poszerzanie zasobu pojęć ogólnych, używanie określeń charakteryzujących zmiany zachodzące w przyrodzie, w pogodzie.
  • Doskonalenie procesów spostrzegania, porównywania, analizowania i klasyfikowania elementów otaczającego środowiska i ilustracji.
  • Spacery po parku – obserwacja bezpośrednich zmian zachodzących w przyrodzie. Zbieranie materiału przyrodniczego.
  • Rozwijanie umiejętności określania pogody – nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących rożnym porom roku, określanie aktualnych stanów pogody.
  • Wyrażanie własnych doznań w formie prac plastycznych.
  • Nauka rozumienia struktury dnia i zdarzeń.
  • Posługiwanie się nazwami dni tygodnia z zachowaniem kolejności oraz nazywanie aktualnej pory roku.
  • Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad zgodnego funkcjonowania w grupie przedszkolnej.
  • Wdrażanie do współdziałania i współpracy w grupie poprzez zabawę oraz wspólne wykonywanie zadań.
  • Wyrabianie umiejętności i przyzwyczajanie do czynności samoobsługowych (w miarę możliwości dziecka – praca indywidualna i w grupie).
  • Rozwijanie inicjatywy własnej i chęci podejmowania zadań.

Kontakt

Przedszkole Specjalne
nr 393 w Warszawie

ul. Puławska 97
02-595 Warszawa

tel.: (22) 646 50 16

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.