Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
GRUPA ZIELONA
Styczeń
-
Nadchodzi Nowy Rok
-
Sporty zimowe
-
Dzień Babci i Dziadka
-
Karnawał
-
Zapoznanie z rolą zegara i wybranymi zwyczajami związanymi z żegnaniem starego roku i witaniem nowego, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym;
-
Zapoznanie z czynnościami wykonywanymi w dzień i w nocy, doskonalenie umiejętności dostrzegania rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy, wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, zachęcanie do wypowiadania się na temat własnych upodobań i wyrażania własnego zdania;
-
Zapoznanie z nazwami dni tygodnia, doskonalenie umiejętności liczenia i logicznego myślenia, rozwijanie kreatywności i umiejętności odwzorowywania, rozbudzanie ciekawości poznawczej;
-
Zapoznanie z cechami pór roku i zjawiskiem ich rytmiczności, zdobywania wiedzy za pomocą poznania wielozmysłowego, zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania pracy plastycznej i zabaw
-
Zapoznanie z zasadami sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania własnych uczuć, doskonalenie sprawności fizycznej, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw;
-
Zapoznanie z nazwami olimpijskich dyscyplin sportowych, poszerzanie wiedzy związanej ze sportami zimowymi, rozwijanie zmysłu dotyku, utrwalanie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu;
-
Cechy charakteryzujących dzieci i osoby starsze, utrwalanie znajomości nazw członków rodziny, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, doskonalenie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, zachęcanie do udziału w eksperymentach, wzmacnianie więzi rodzinnych;
-
Utrwalanie znajomości nazw kolorów, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie logicznego myślenia, wprowadzenie pojęcia zero, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, rozwijanie sprawności manualnej, wzmacnianie wiary we własne możliwości;
-
Tradycje związane z tłustym czwartkiem, rozwijanie umiejętności wokalnych i pamięci muzycznej, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozwijanie sprawności ruchowej, zachęcanie do włączania się w przygotowania do tłustego czwartku;
-
Zapoznanie ze znaczeniem słowa karnawał, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, utrwalenie wiadomości dotyczących karnawału, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem podczas wykonywania pracy plastycznej, poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozbudzanie ciekawości poznawczej, kształtowanie zmysłów, zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania z rekwizytem.