Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej
w grupie ŻÓŁTEJ
STYCZEŃ 2025
1.Witamy Nowy Rok
2. Przyroda zimą
3. Święto babci i dziadka
4. Karnawał w naszym przedszkolu
• Wspólne przywitanie Nowego Roku, kształtowanie umiejętności unikania sytuacji niebezpiecznych- petardy. Utrwalanie określeń czasu: dzień, noc,
• Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie zimą - wychodzimy na spacery, poznajemy piękno i koloryt zimy,
• Przeliczamy bałwanki, śnieżynki
• Oglądamy zimowe obrazki, historyjki obrazkowe
• Słuchamy bajek, wierszyków i opowiadań
• Bawimy się śniegiem i lodem
• Dzień Babci i Dziadka – kształtowanie zasady współżycia społecznego, utrwalanie form grzecznościowych, kształtowanie świadomości bycia członkiem rodziny.
• Wzmacniamy więź emocjonalną z babcią i dziadkiem, ustalamy własne miejsce i rolę w życiu rodziny
• Dzielenie się doświadczeniami w sposobie spędzania wolnego czasu z babcią i dziadkiem
• Wykonujemy laurki dla naszych babć i dziadków
• Poznajemy zwyczaje karnawałowe- zapoznajemy się możliwościami spędzenia wolnego czasu w okresie karnawału
• W karnawałowym rytmie- rozwijamy słuch muzyczny i poczucie rytmu
• Karnawałowe stroje- wykonujemy maski, kotyliony na bal
• Dekorujemy balonami naszą salę, bawimy się balonami - porównujemy i przeliczmy balony, tworzymy zbiory z balonów
• Wspólnie słuchamy muzyki, uczymy się ją rozumieć, bawić się przy niej,
• Utrwalamy schemat swojego ciała
• Ćwiczymy percepcję wzrokową z wykorzystaniem obrazków
• Kształtowanie i utrwalanie pojęć związanych z tematem (sytuacje naturalne / zdjęcia / ilustracje / przedmioty)- wskazywanie, nazywanie, poznanie wielozmysłowe
• Dopasowywanie desygnatów do zdjęć i ilustracji
• Aranżowanie sytuacji komunikacyjnych (komunikacja werbalna oraz alternatywna)
• Zachęcanie do spontanicznej komunikacji
• Rozwiązywanie i uzupełnianie kart pracy
• Słuchanie rymowanek, bajek i wierszyków
• Wspólne słuchanie muzyki, uczymy się ją rozumieć, bawić przy niej- zajęcia muzyczno- ruchowe
• Staramy się kończyć rozpoczętą pracę